¦ciagamy UT.Epic.S3TC.Installer.exe oraz UT.Epic.S3TC.Textures.cab, umieszczamy oba pliki w tym samym folderze, nastepnie otwieramy folder z UT99, robimy kopie folderu Textures i zmieniamy nazwe kopi na TexturesHighRes, uruchamiamy UT.Epic.S3TC.Installer.exe, dajemy next i podajemy sciezke do UT99 (nie do UT99/System), znowu next, po zakonczeniu instalacji na pulpicie pojawi sie skrot o nazwie UT S3TC. Zanim odpalimy skrot z pulpitu potrzebne bedzie jeszcze skonfigurowanie naszego UnrealTournament.ini, robimy kopie UnrealTournament.ini i zmieniamy nazwe na UnrealTournamentHighRes.ini, otwieramy plik INI o zmienionej nazwie, odnajdujemy sekcje:
[Core.System] Paths=../Textures/*.utx zamieniamy na: Paths=../TexturesHighRes/*.utx
Ostatnia rzecza, ktora jeszcze bedziemy musieli zmienic jest wlaczenie UseS3TC=True w renderze z ktorego korzystamy w grze, a wiec jesli korzystamy z D3D8 odnajdujemy sekcje [D3D8Drv.D3D8RenderDevice] i zmieniamy z UseS3TC=False na UseS3TC=True, analogicznie robimy z [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice], [D3D9Drv.D3D9RenderDevice], zapisujemy INI. Po tych jakze trudnych i meczacych czynnosciach pozostaje tylko odpalic skrot z pulpitu. W grze natomiast proponuje ustawic Texture Detail na High.