on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»
Do zina poświęconego grom z serii Unreal - Unreal Zone - pisać może każdy, a jego prace ukażą się o ile będzie przestrzegał poniższych zaleceń.

Ogólne informacje: Wysłanie własnej pracy na adres redaktora naczelnego Unreal Zone jest równoznaczne ze zgodą na wykorzystanie tej pracy. Redakcja zastrzega sobie prawo do przetwarzania i edytowania nadesłanych prac - przy czym autor zachowuje prawa do niej. Redakcja nie przyjmuje prac które były wykorzystywane wcześniej w innych zinach, kącikach, stronach www itp. - chyba, że w ramach współpracy pomiędzy oryginalnym źródłem ;). O tym czy praca zostanie wykorzystana, decyduje redaktor naczelny kącika. Jeżeli Twoja praca zostanie odrzucona, dowiesz się jakie były tego powody. Zawsze też dostaniesz instrukcje co należy poprawić aby tekst/inna praca mogła się ukazać na łamach Unreal Zone.

O tekstach: Publikujemy tylko teksty które w jakikolwiek sposób wiążą się z tematyką kącika. Czyli teksty dotyczące czegoś ze świata Unreal - fielietony, poradniki, opisy map, modów, mutatorów i inne (nagrobiki, jak uz9 ;)). Minimalna długość tekstu to 3 KB. Tu mała uwaga - sporo osób przysyła teksty długośći 2,01 KB, bo w podglądzie w folderze system pokazuje, że to już 3 KB. Aby sprawdzić realną długość tekstu klikamy nań prawym przyciskiem myszy i wybieramy "Właściwości". Pliki przysyłajcie tylko i wyłącznie w formacie "'.txt". Obowiązują polskie znaki (ć, ś, ę itd.). W tekstach nie mogą być wyrażenia wulgarne czy ogólnie przyjęte za obraźliwe.

Jeżeli tekst jest recenzją moda czy też opisem czegokolwiek innego, na końcu tekstu musi pojawić się kilka rzeczy. Najważniejszymi są ocena (w skali 1-10), plusy i minusy. Zawsze należy podać też źródło skąd można pobrać rzecz o której piszecie. No chyba, że jest to coś dostępne standardowo w grze - jak np. DM-Deck17 ;). Zawsze też do tekstu - o ile to opis - należy podesłać ze trzy screeny. Screeny muszą być w formacie graficznym .jpg w rozdzielczości 1024x768 (lub nie mniejsza niż 800x600) i dobrej jakości.

Kiedy robicie screena z gry, najlepiej ustawić na chwilę jakość grafiki w grze na najwyższy możliwy poziom, aby screen ładnie wyszedł. Tylko nie można przesadzić, bo inaczej screen może się nie udać (z powodu, że komp nie nadąża z wyświetlaniem obrazu i w screenie powstają puste pasy). Potem można to zmienić.

Oto skala ocen:
1- Dno
2- Porażka
3- Mizernie
4- Słabiutko
5- Poniżej przeciętnej
6- Przeciętnie
7- Dobrze
8- Bardzo dobrze
9- Wspaniale
10- Godlike :)

Uwaga: oceny 1 i 10 muszą być skonsultowane z redakcją. Jeżeli ktoś wystawi ocenę 10 lub 1 bez zgody redakcji, zastrzegamy sobie prawo do jej zmiany bez podania przyczyn.

Jak pisać?: Pamiętajcie, aby na początku tekstu napisać jego tytuł. Dobrze jeżeli plik nazwany jest tak samo jak tytuł tekstu. Każdy tekst powinien mieć kilkuzdaniowy wstęp. Nie róbcie w tekstach wcięć. Aby przejść do nowego akapitu po prostu wciskajcie 2 razy "enter". Jeżeli piszecie w notatniku (najlepszy ;)) - włączcie funkcję "zawijanie wierszy". (Czyli Format -> Zawijanie wierszy, lub Edycja -> Zawijanie wierszy). Każdy tekst musi mieć też kilku zdaniowe zakończenie podsumowujące. Swoją pracę należy też podpisać nickiem i adresem e-mail.
Musicie wiedzieć też, że znaki interpunkcyjne oddziela się spacją w ten sposób: "tekst, tekst". A nie w ten sposób: "tekst,tekst" czy "tekst , tekst". Natomiast "minusy" i "plusy" piszcie pod sobą, nie próbujcie tego robić tj. jest to w tabelce - DTP sama to zrobi i nie będzie się męczyć Waszą niedźwiedzią przysługą.

Zanim wyślesz tekst, sprawdź go jeszcze raz poszukiwaniu błędów i czy aby na pewno zrobiłeś wszystko o co prosiłem w tym tekście. Pamiętaj żeby wszystkie swoje prace spakować w jedno archiwum ".zip" lub ".rar" i wysłać mailem na adres: noname350@gmail.com. Najlepiej, kiedy w temacie napiszesz "teksty od [tu nick]" - żebym od razu wiedział o co chodzi.

O plagiatach: Podrabianie cudzych tekstów i inne debilne zagrywki karane są dożywotnim kickiem ze stron UZ. Starajcie się panować nad emocjami i nie obrażać innych.

O redaktorstwie: Jeżeli będziesz przysyłał swoje dobre prace regularnie, prędzej czy później to docenimy i zostaniesz włączony w zaszczytne grono redaktorów :). Dopóki nie będziesz redaktorem, w stopce redakcyjnej będziesz widnieć na liście "Współpraca w numerze:". Jeżeli już zostaniesz redaktorem i nie będziesz pisał przez jakiś czas tekstów, możesz się martwić, że wylecisz z redakcji. Jeżeli w numerze nie będzie żadnego Twojego tekstu, dostaniesz ostrzeżenie. Drugiego ostrzeżenia nie ma :P.

Od redaktorów i kandydatów na redaktorów wymaga się SOLIDNOŚCI, ZAPAŁU i CHĘCI oraz UMIEJĘTNOŚCI.

Szukamy: Txtwriterów - czyli pisarzyków tekstów.
Grafików - osób któe tworzyłyby oprawę graficzną dla UZ - layouty, bannery, obrazki do txt (vide ten z txt "BotConfing" w UZ9). Wymagane próbki swoich prac.
Serwisów do współpracy - Chodzi o wymianę bannerami, linkami... szczegóły u redaktora naczelnego.

Na zakończenie: Na maile staram się odpowiedzieć w ciągu dwóch tygodni. Jeżeli tego nie zrobię to wysyłaj jeszcze raz - maile są nieraz felerne. Przed wysłaniem maila sprawdź czy dodałeś wszystkie załączniki i napisałeś to co chciałeś - zamiast po chwili wysyłać kolejny mejl i zaśmiecać mi skrzynkę :). Bardzo mile widziane są najzwyklejsze listy - pisane bez intencji, długie i ekspresyjne :D.

Nie cheatujcie i piszcie starannie :).

Adres redaktora naczelnego - noname350@gmail.com, GG: 6650809

Regulamin v1.4

Więcej info w regulaminie który jest TUTAJ

Wymiana bannerami?

Czemu nie! Jeżeli prowadzisz stronę internetową poświęconą grom akcji, strzelankom czy samemu Unrealowi Twój banner ma duże szanse zagościć w zinie "Unreal Zone". Wymagania? Na razie niewielkie, bo jakieś kolejki a'la PRL jak na razie się nie ustawiają ;). Rozmiar gifa musi wynosić 468x60, natomiast jego rozmiar nie może przekroczyć 50 kb. Mile widziana również ściślejsza współpraca z innymi stronami poświęconymi Unrealowi... Wszelkie propozycje pod adresem naczelnego, o tutaj: noname350@gmail.com