on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

DM-CBP2-Koma (UT2k4)


Każda gra sieciowa posiada jedną mapę, która staje się legendą. W Przypadku Unreal Tournament jest to Deck 16][. Tak, to była wspaniała arena. Brakowało jej w edycji 2k3, a fanowska wersja dostępna w internecie była taka sobie. W wersji 2k4 pojawił się Deck 17 - magma refinery. Wytłumaczenie nieobecności poprzedniego Decka widniało na szlabanie łączącym oba pokłady. Nie jest dostępny, ponieważ jest odrestaurowywany. To znak, że pojawi się w UT 2k7. Wróć! Pszepraszam - Unreal Tournament 3! Komu chce się czekać tyle czasu! Zaradzić temu postanowił Teddie Tapawan.



Mapa powstała poprzez przekształcenie Deck 17. Usunięto dodatkowe pomieszczenie, w którym znajdował się szlaban. Pozbyto się starego Decka 16][. W miejscach gdzie była magma, jest teraz płyn radioaktywny. Zmieniono tekstury skrzyń (zamiast nalepek ostrzegających o temperaturze 1200 stopni, są znaczki "Biohazard"). Mapę oświetlono zielonym światłem. Wyprostowano mosty w głównym holu. Usunięto skocznię, która znajdowała się na dolnym piętrze. Pojawiły się za to jump boots, ulokowane w miejscu dla nich przeznaczonym. Zlikwidowano wszędobylski pył. Nie wszystko jednak było tak, jak w starym Decku, dlatego sam dokonałem paru poprawek. Zamieniłem Lightning Guna na Classic Sniper Rifle. Przy windach poprzestawiałem skrzynie (ustawiłem je tak, jak w powinny stać, wraz ze skrzynią z Shield Packiem). Skasowałem skrzynię, której nie powinno być. Dodałem również muzykę pochodzącą z pierwszego UT. Zapomniałem jeszcze wspomnieć o tym, że teraz w holu na ścianie błyszczy piękna cyfra z numerem 16!



No, to jest teraz nasza kochana mapka. Wszystko wygląda pięknie. Prawdopodobnie każdy z was wie jak wygląda. Kto jej nie zna? Witajcie w Deck 16][ - biowaste refinery. Mapka jest średniej wielkości. Maksymalnie do ośmiu graczy. Składa się z głównego holu i bocznych korytarzy. Dominuje kolor zielony (jakże by inaczej). Wszędzie jest pełno rur oprowadzających odpady. Na ścianach zamontowane są wentylatory usówające skażone powietrze. Bardzo klimatyczne miejsce. Na dolnym poziomie znajduje się duży zbiornik wypełniony kwasem. Nad nim znajduje się metalowa belka, gdzie na środku stoi Super Shield Pack. Są też dwie sztuki Shield Packa. Jeden znajduje się koło miejsca dla kamperów (najwyższe piętro, koło skrzyń), a drugi na skrzyni koło wind. Broń: Bio Rifle, Shock Rifle, Link Gun, Minigun, Flak Cannon, Rocket Launcher, Classic Sniper Rifle oraz Redeemer (jest w pomieszczeniu, do którego przenosi teleport). Zmieniła się teraz sytuacja ze zdobyciem Double Damage, który znajduje się na skrzyniach pod "snajperką". Przedtem, by ją zdobyć należało zeskoczyć z mostku, co wiązało się z dużym ryzykiem (na otwartym terenie łatwo stracić głowę). Innym sposobem było wykorzystanie skoku na Impact Hammerze (utrata około 30 HP). Teraz wystarczy wykorzystać dodge of walls (space + 2x move + space). Wystarczy stanąć przy ścianie, która znajduje się naprzeciwko skrzyń. Podskoczyć, użyć dodge i znowu wcisnąć klawisz skoku.

Skoro mowa o tym triku. Mała dygresja z mojej strony. W korytarzu na wprost od tych skrzyń z "Quadem" stoją inne skrzynie (te obok dwóch Health Packów). Tam można zrobić niezłą zasadzkę na przeciwnika. Kiedy wróg widzi ciebie jak zbierasz Double Damage, wskocz na skrzynie w korytarzu korzystając z dodge of walls (tym razem 2x space + 2x move). Tamten pomyśli (o ile to nie bot), że chcesz iść na około lub zebrać apteczkę i pójdzie z drugiej strony. Wtedy należy się zaczaić i w odpowiednim momencie puścić kulkę z Shocka lub Flaka. Nie stosować tej metody zbyt często! Wracając do tematu. Moim zdaniem na tej arenie gra się lepiej niż na Decku 17! Może to przez sentyment do pokładu z numerem 16! Po prostu na tamtej mapie irytowały mnie między innymi: dodatkowy korytarz, pył utrudniający widoczność, nachylenie mostków w holu i ta cholerna skocznia. Zapewniam, że na remaku grywalność jest o wiele lepsza!



Jak wspomniałem wyżej sam dodałem muzykę z pierwszego UT. Przekonwertowałem na "ogg" i nazwałem "KR-Deck16][". Utwór jest świetny. Te elektroniczne brzmienia, ten rytm. Naprawdę fajna muzyka. Spodoba się każdemu. O dźwięku nie ma co pisać. To tylko odgłosy wentylatorów i bulgotanie ścieków. Tyle tego.

Mam teraz ogromny dylemat. Nie wiem jaką ocenę mam wystawić. Z jednej strony to tylko remake. Z drugiej to legenda, która zasługuje na 10! Zbyt niska ocena byłaby krzywdząca. Hm... Już wiem!

PS: Czy wiecie, że... Deck 17 sprawił, że sporo graczy UT Classic przeniosło się na edycję 2k4! Ja też należałem do tych ludzi! Pamiętam jak zobaczyłem ją podczas oglądania recenzji UT2k4 w programie "GameBox" na TVP. Moje pierwsze słowa na jej widok były takie: " Ja pier****?! Deck 16! Tylko jakiś inny?!".



Ocena: 9+

Plusy:

+ duch legendy
+ konstrukcja mapy
+ klimat
+ muzyka

Minusy:

- malutki bug dotyczący lampy świetlnej