on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

CTF-Erosion


Dzięki wydaniu przez Epica UEDa wraz z UT wzrosła ilość mapperów-amatorów. Każdy posiadacz oryginalnego bądź nieoryginalnego (:/) Unreala może pobawić się w tym narzędziu i stworzyć własną arenę zmagań. Polacy nie są pod tym względem gorsi. Potrafią stworzyć dobre, solidnie wykonane mapy, na których rozgrywka w sieci a nawet z botami jest przyjemnością. Dla przykładu zaprezentuje Wam mapę Sergiusza "[TM]DEAD_M3AT" Ustyniaka o nazwie CTF-Erosion.



Nazwa "Erosion" jak najbardziej pasuje do wystroju i klimatu mapy. Wygląda ona jak po... erozji. :) Zniszczony most, mnóstwo dziur w ziemi, groty i zdemolowany krajobraz - to uświadczymy na tej planszy. Tekstury są miłe dla oka, dlatego za grafikę należy się najwyższa ocena. Erosion, jak prawie każda mapa do Capture The Flag, jest symetryczny. Flagi są umieszczone na podwyższeniach, które są zarazem dobrym punktem snajperskim. Odległość pomiędzy flagami jest dość duża i można ją pokonać na parę sposobów. Wszystkie drogi do flagi, oprócz jednej łączą się w środkowej części. Na samym środku jest też przepaść, którą można pokonać tylko Double Jumpem. Kiedy przejdzie się przez centrum mapy, dróg jest mnóstwo: przez pagórek, przez grotę pod pagórkiem czy też przejście bokiem. Można też próbować skakać po zboczach góry. Jedyna ścieżka, która nie styka się z innymi w środku to wąski.....(hmm...nie wiem jak to nazwać.......aha, już wiem ;]) "tunel", który wręcz wisi w powietrzu (sic!). W połowie tego "tunelu" można za pomocą platformy wskoczyć na wcześniej wspomniany środek (i w drugą stronę). Podsumowując więc - teren jest duży, bogaty i ciekawy.

Grywalność Erosiona jest dość wysoka. Niestety nie mogę opisać jak się gra w sieci :(, z powodu braku dostępu do sieci przy mojej kapliczce (kompie :P). Jedyne co, to mogę zapewnić, że w min. 10 osób można tu staczać długie i krwawe batalie. Broni jest co niemiara, co zapewnia niezłe, liczne fragowańsko. :D Erosion jest opisany jako mapa od 8 do 14 graczy, jednak można na niej ze spokojem grać nawet w 20 chłopa.

Kiedy osób jest mniej niż dolna granica, gra traci sens, gdyż gracze częściej wymijaliby się niż zaczynali walczyć. O 1vs1 już nie wspomnę. xD Zresztą nie wiem jak można grać we dwóch w CTF-a i jaki jest sens robienia takich map jak Joust.... Ale pozostawmy tą kwestię autorom, skupmy się lepiej na rozgrywce. Ze względu na wielkość mapy, do starć dochodzi raz na jakiś czas, po czym niestety następują często przerwy. W grze więcej jest chodzenia niż strzelania, a jak wiadomo - UT powinno być odwrotnie.

Teraz przyszła pora na wady. Wg autora mapa jest przystosowana do gry z botami. Faktycznie jest, ale zachowanie botów pozostawia wiele do życzenia. Dobrze radzą sobie tylko w ofensywie. Do ich flagi można dojść z łatwością, a boty na podwyższeniu z flagą da się sfragować Shield Gunem (na Inhuman :)). W swojej bazie tracą kontakt z otoczeniem, przez co gra staję się dosyć łatwa i nudnawa. Im dalej boty znajdują się od swojej flagi, tym lepiej się sprawują. Praktycznie na środku grają na swoim normalnym, ustawionym w menu poziomie. Druga wada to przenikalność tekstur. Tuż przed tunelem (pod pagórkiem) znajduje się kamień, który należy przeskoczyć, żeby dostać się do dalszej części mapy. Niestety przy próbach wskakiwania nań, gracz zapada się około pół metra pod ziemię. Niekiedy podczas próby wyskoczenia "ponad" tekstury 'wpadałem' w pagórek, co w rezultacie zablokowało moją postać. Jedynym ratunkiem okazało się być suicide. Najgorzej jednak jest, gdy z tych samych przyczyn zablokują się boty. Dla nich nie ma już ratunku, bo same oczywiście na pomysł samobójstwa nie wpadną. ;) Za wadę mapy można też uznać brak jakichkolwiek silniejszych artefaktów (DD, BKoH). Chyba, że podczas testowania po prostu ich nie zauważyłem, albo szczwane boty mi je sprzątnęły.



Mimo, że dużą część recki zajmują wady tej mapy, to wrażenia po grze są świetne. Możemy być dumni, że Polacy potrafią robić dobre mapy do UT. Dzieło Sergiusza "[TM]DEAD_M3AT" Ustyniaka mogę polecić każdemu, kto ma dostęp do sieci i dużo kolegów. Powtarzam: warto zobaczyć :P

PS: Piszę ten tekst pod presją wykastrowania tępą łyżką, więc nie narzekajcie na drobne błędy. I wybaczcie, że taki krótki, ale stęskniłem się za UT (grałem w niego aż pół godziny temu, więc mam prawo :P) i muszę w niego pograć (albo gapić się w menu xD). Cya!!

[przepraszam, że przeszkadzam...ale...GDZIE OCENA? -nnm]

_dragoo