on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

DM-CBP2-Koma (UT2k4)


Podczas przeglądania kolejnych map z Community Bonus Pack 2, zastanowiłem się nad sposobem ich doboru. Większość jest naprawdę dobra, ale zwróciłem uwagę na jedną, której moim zdaniem nie powinni w ogóle być. Uruchomiłem. Zobaczyłem. Zrozumiałem, z jakiego powodu się w tym dodatku znalazła. Przed wami DM-CBP2-Koma.



Mapa autorstwa Warbeast. Maksymalnie dla czterech graczy. Przedstawia architekturę jakiejś pradawnej cywilizacji, która zostaje właśnie niszczona przez ognisty promień ogromnej maszyny wiertniczej (bardzo klimatycznie). Zacznę od plusów tej (według mnie) kontrowersyjnej mapy. Pod względem grafiki mapa jest przepiękna. Te detale bijące w oczy. Można po prostu oślepnąć. Zachwyca szczególnie maszyna wiertnicza. Gdy po raz pierwszy ją zobaczyłem, to szczęka mi opadła. Jak w filmie science fiction. Te obracające się wiertła. No i ten promień drążący ziemię. Architektura także budzi uznanie. Szczególnie piękne są reliefy na ścianach w dolnej partii mapy, które świecą zieloną poświatą. Gdzie nie gdzie rozlokowane są dziwne, okrągłe i lśniące tarcze. Niektóre miejsca pokryte są roślinnością, mającą podkreśli, jak stare jest to miejsce. Niezłe wrażenie robią ogromne wrota. Przed nimi stoją dwa duże posągi. Przedstawiają prawdopodobnie strażników, mających za zadanie chronić to, co ukryte jest za bramą. Całe to miejsce znajduje się w (jak by to nazwać) ogromnym kraterze. Na wyższym poziomie areny, dookoła niej, na skałach widać sporo kamiennych bloków. Duży plus za wygląd mapy.

Podkład muzyczny jest zaczerpnięty z oryginalnego UT 2k4. Nazwa utworu to "Level2". Nie mam zastrzeżeń. Typowy utwór dla twardziela. Przyznam, że lepiej pasowałby inny, choć ten nadaje się do każdej mapy. Dobrą rolę odgrywa za to dźwięk. Jest to głośny odgłos maszyny wiertniczej. Dominuje nad wszystkimi innymi dźwiękami. Ma za zadanie przypomnieć, co właśnie się dzieje z tym miejscem, gdzie obecnie trwają pojedynki. Ostrzega, że jeśli ktoś zetknie się z jego promieniem, to natychmiast zakończy się jego bolesną śmiercią.



Co znajduje się na arenie? Proszę: Bio Rifle, Shock Rifle, Link Gun, Minigun, Flak Cannon, Rocket Launcher, Lightning Gun i Redeemer. Power ups to: Super Shield Pack (ulokowany w ciekawym miejscu), Shield Pack, Double Damage i Keg O'Health. Teraz pora na wypisanie wad. Piękna grafika i mnogość detali wpływa czasami na samo grę. W tym wypadku niekorzystnie. Po pierwsze, te ciemno-bure kolory. Z tego powodu nic nie widać w czasie walki. Trudno zlokalizować przeciwnika (zwłaszcza, jeśli gra się 1on1). Naprawdę! Zdarzyło się nawet raz, że przeszedłem obok przeciwnika nie zauważając go! Gorzej jest z tymi reliefami świecącymi na zielono. To dopiero utrudnienie. W poprawieniu widoczności przeciwników pomoże kolor skina (choć nieznacznie) w modzie UTComp.

Po drugie, konstrukcja poziomu. Jest tu trochę ciasno. Ścieżki, korytarze i podesty są zaprojektowane byle jak. Widocznie autor pogubił się w tworzeniu swego dzieła. Do tego jest tu bardzo stromo. Przez to trzeba bardziej się martwić o to, żeby nie spaść niż o pozycję przeciwnika.



Wkurza, jak po raz n-ty spada się z podestu w trakcie walki. Po trzecie, teleporty. Prowadzą tylko w jedno miejsce (oprócz jednego, który przenosi na sam szczyt maszyny, gdzie znajduje się Redeemer), znajdujące się na okrągłym podeście blisko pod wiertłem. Idealna okazja dla kamperów, którzy przyczajeni tylko czekają na ten odpowiedni moment. Po czwarte, dominacja kamperstwa. Nie tylko ze względu na to, co napisałem wcześniej. Kiedy zachwalałem wygląd mapy, napisałem, że na wyższym poziomie, na ścianach jest pełno kamiennych bloków. To idealne miejsce dla kamperów. Odrobina wprawy i tam się wskoczy.



Widać, że wymieniłem więcej wad niż zalet. Ale to prawda. Co z tego, że jest pięknie, jak gra się ch*****. Dlatego ta mapa trafiła do dodatku! Za wygląd! Na opis autora: "You'd be a fool to get in the way of a 10,000 ton drilling machine bent on the destruction of an entire race. Here's your assault rifle", odpowiadam: "Tak, będę głupcem, grając na tej arenie. Nie dziękuję! Zabieraj tą spluwę.". Warbeast ma ogromny potencjał w tworzeniu map. Jeśli tylko przyłoży się do konstrukcji aren a nie tylko jej wyglądu, to będziemy mieli nowego wspaniałego mapera. Przyłóż się Warbeast!

Ocena: 5

Plusy:

+ klimat
+ wygląd

Minusy:

- oświetlenie
- konstrukcja mapy
- teleporty
- dominacja kamperstwa
- zbyt ciasno i stromo