on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

DM-1on1-Roughinery (UT2k4)


Pewnego razu postanowiłem z kolegą porozmawiać o jakiejś mapie z Unreal Tournament 2004 do trybu 1on1. Mieliśmy wymieniać się poglądami na jej temat. Wymieniać jej wady i zalety, co irytuje a co cieszy. Tak rozmawialiśmy i gadaliśmy o... O czym to było? Aaaa! To było o DM-1on1-Roughinery! Przypominam sobie. To było tak...*

- To o jakiej mapce będziemy rozmawiać? - spytałem kolegę.
- Sam nie wiem. Może o... Lea albo Serpentine? - odpowiedział niepewnie.
- Nie przypominaj mi nawet nazwy tej popier******* mapy!!! - wybuchnąłem gniewem.
- Co?! Gdzie?! Jak?! Lea?! - krzykął przestraszony.
- Nie. Lea to dzieło sztuki. To drugie!!!
- Serpen...
- Zamilcz! - krzyknąłem bardzo głośno - Jak mogłeś nawet pomyśleć o tym czymś! O tym dziwadle! Wybaczam ci jednak. Uznam, że tego nie słyszałem - odparłem cichym głosem.
- Czego? Serpen...
- Zamilcz!




- Dobra! Już dobrze! To gawędzimy o Lei?
- Po co mówić o czymś, co jest niemal doskonałe? Sam przecież wiesz, że jest świetna i w ogóle. Podaj nazwę jakiejś mapki, o której mielibyśmy dużo do powiedzenia.
- Hmm... - podrapał się po podbródku - Może Roughinery?
- Roughinery? Niech będzie. Jeszcze nie rozmyślaliśmy na jej temat, a znamy ją na wylot.
- Pamiętam, że miała świetny klimat. Mapka przedstawia pozostałości jakiejś bliżej nieokreślonej rafinerii, skąpanej w blasku Księżyca. Dzięki temu arenę przenika niespotykana aura tajemniczości. Oznakami starości (przemijania) tego miejsca są zardzewiałe rury oraz zniszczone ściany i podłoga. Naprawdę super to wygląda. - mówił zachwycony.
- Zgadzam się, ale według mnie nastrój budują jeszcze lampy naścienne, które rozświetlają rafinerię. Przyznaj, że dzięki nim lepiej to wszystko wygląda. - dodałem od siebie.
- Przyznaję.
- A podkład muzyczny? Czekaj, czekaj... Jak on się nazywał?
- Chyba... KR-Roughinery.
- O tak! Nie chyba tylko na pewno. Pamiętaj, że muzyka potrafi spotęgować klimat. Mnie ten utwór się podoba. Dobrze, że nie ma rockowych brzmień. Za to jest świetny nastrój tajemniczości, budowany przez odpowiednie tępo, które utrzymuje ciągle ten sam poziom, a nie raz wzrasta i maleje.
- Widzę, że znasz się na muzyce. - spytał zdumiony.
- Po prostu lubię słuchać sound tracki z gier i filmów. A propos. Pamiętasz grę Tom Clancy's Splinter Cell Double Agent?
- Pamiętam. Najsłabsza część z całej serii.
- Muzyka z tej gry zdobyła nagrodę w kategorii "najlepsza ścieżka dźwiękowa roku 2006". Potwierdzam to! Jest świetna! - powiedziałem bardzo podekscytowany.
- Dobrze już! Przejdźmy do naszego tematu rozmowy!




- OK! - odpowiedziałem - Powiedzmy coś o samej konstrukcji mapy. Zacznij pierwszy, proszę.
- Roughinery ma bardzo zawiły layout. Niby konstrukcja poziomu opiera się na małym sześcianie, a tak skomplikowana. Pełno jest tutaj krętych ścieżek i korytarzy. Przez to łatwo stracić z oczu przeciwnika. Powoduje to również trudniejsze nauczenie się mapy. Pamiętam, że sporo czasu przez to straciłem.
- Z drugiej jednak strony, dzięki takiemu rozpracowaniu, lokacja jest bardziej apetyczna. Kto lepiej zna tą mapę, ten będzie miał większą przewagę. Na tym polega duel! O dominację, kontrolę nad terytorium walki.
- To mówisz, że konstrukcja Roughinery jest jednocześnie plusem, jak i minusem? Zaletą i wadą?
- Właśnie! - rzuciłem z całą stanowczością.
- Dziwne, ale ma to sens.

- Razem możemy się jednak zgodzić, że na tej mapie gra się świetnie!
- Masz rację! Podoba mi się to, jak szybko można się na niej poruszać dodgem. Wspomnę jeszcze, że na tej małej arenie znalazło się miejsce nawet dla windy. Można wykonywać lift jumpy!
- I dostawać Head Shota z Lightning Guna będąc w powietrzu. - wtrąciłem śmiejąc się.
- Właśnie! Eeee... To nie było śmieszne!
- Może wspomnimy coś o tym, co się znajduje na mapie? Broń i powerups.
- Standard: Bio Rifle, Shock Rifle, Link Gun, Minigun, Flak Cannon, Rocket Launcher, Lightning Gun. Autor mapy, za umiejscowienie w tak dziwacznym miejscu Flak Cannona powinien smażyć się w piekle. Ulokowany jest w niewidocznym, ciasny korytarzu, który się praktycznie w ogóle nie odwiedza.



- Racja! Upgrades: Double Damage, Shield Pack i Super Sield Pack. Umiejscowienie "100-tki" jest za to doskonałe. Znajduje się w "rowie", do którego można wskoczyć kilkoma wlotami, ale wyjść tylko jedną ścieżką. Dzięki temu zebranie Super Shield Packa jest szczególnie niebezpieczne. Przy wychodzeniu można łatwo zginąć. Genialne!
- Chyba, że wyskoczysz z tego "rowu" przy pomocy Shield Guna. Stracisz trochę HP, ale wyjdziesz z stamtąd bez ryzyka. Ulokowanie "50-tki" też jest bardzo trafne. Znajduje się na wyższym piętrze, na moście. Teren wokół jest otwarty, co także rodzi ryzyko wpadnięcia w pułapkę np. Shock Combo.
- A jak ci się podoba ogólnie Roughinery? - wreszcie wyksztusiłem to z siebie.
- No, genialna to ona nie jest. Jest tylko bardzo dobra. Nie wiem czemu, ale tak ją oceniam. Nic ponad to.
- No oczywiście! - potwierdziłem szybko.
- Która to już godzina?
- 23:20
- Kurczę! Muszę zmykać. Fajnie się plotło. Trzeba to kiedyś powtórz. Na mnie już czas. Nara!
- No. Powodzenia! - odpowiedziałem.
- Jak to powodze...
W tym momencie drzwi od mojego domu zatrzasnęły się za jego plecami.


*A wcale, że nie tak! Bo ta historia tak naprawdę nie miała miejsca!

Ocena: 8

Plusy:

+ klimat + muzyka (nastrój) + lokacja Super Shield Packa i Shield Packa + konstrukcja poziomu
Minusy:

- konstrukcja poziomu - lokacja Flak Cannona

[Kończąc recenzję, kończymy również z recenzjami map standardowych w Unreal Zone -nnm]