on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

DM-Dust2k5


Jako że nie każdy gra w Onslaught, to postanowiłem napisać o mapie popularnej nie tylko w środowisku Unreala, ale m.in Counter Strike'a. Jest nią nic innego jak, osławiony de_dust. Mapa ta w Counter Strike'u była grana bardzo wiele razy, tak wiele, że aż niektórym zbiera się na wymioty lub wiadomości w stylu "Oh no, again dust" i inne temu podobne. W każdym razie widocznie ktoś bardzo chciał przenieść popularność Dusta do UT2004, dokładnie ten ktoś to EquinoX. Na wstępie już powiem iż udało mu się całkiem dokładnie odwzorować pierwszego, klasycznego Dusta, jednak autor postanowił także dodać coś od siebie.



Jeśli jednak ktoś z Was (i tak pewnie poza korektą tego nikt czyta ;)) [a kto ci powiedział, że ja to czytam? :) -nnm] nigdy nie widział de_dust w Counter Strike'u, to powiem, że jest to średniej wielkości, głównie otwarta mapa, z jednym korytarzem, łączącym mapę. Wszystko w klimacie pustynnym al'a Irak, Pakistan czy inne państewko pełne terroryzmu i ropy naftowej. ;) Dzięki otwartej przestrzeni mamy dużo miejsca na uniki i planowanie jakichś wymyślnych taktyk (jesli oczywiście mamy okazję i czas). Zmniejsza w sporym stopniu to także (tzn. otwarta przestrzeń) ryzyko bardzo nielubianego przeze mnie spamu w wąskich przejściach.
Mapka jest całkiem dobra nie tylko do Deathmatchu, lecz także do Invasion, gdzie ma dużą popularność (na jednym takim serwerze, gdzie regularnie bywałem to liczba granych rundek na Duście2k5 wynosiła gdzieś ok. 600 razy :D), ponieważ mamu tu duże pole manewru i wiele dróg do ucieczki przed wrogim graczem \ potworami, jest to zresztą dobry sposób na kampera.



Skoro lama snajpuje ciagle w jednym miejscu, to wystarczy pobiec bocznym korytarzem i , np. Flak Cannonem zabic go alt fire'em, czyli popularnym kokosem ;) (z tyłu dziada! z tyłu! xD). Jak wcześniej wspomniałem autor dodał pare rzeczy od siebie. Jest to m.in pewien secret room, który ja nazywam "bush roomem" 9 ( ;) ), ponieważ jest tam plakat z podobizną Georga Busha, na którym pisze (tzn. nie na prezydencie, tylko na plakacie) iż owy pan jest...groźnym terrorystą, który dysponuje bronią nuklearną. Poza śmiesznym plakatem możemy tam znaleźć także mocny argument- Redemeer. Żeby nie być chamski, to powiem jak się tam dostać ;). Otóz wystarczy znaleźć pewien budynek, obok którego jest siatka. Teraz trzeba się obrócić na napis zapewne z języki arabskiego i strzelić w tą wiadomość.

Wtedy siatka się podnosi i musimy szybko wziąść stamtąd Redemeer oraz wrócić zanim siatka znowu opadnie (nie jestem pewien, ale gdy się spóźnimy, to zawsze mozemy spróbować strzelać przez siatkę w ten napis, ale nie wiem do końca czy pociski przenikają prze nią). Dodam jeszcze, że przez małe niedopatrzenie autora można z pomocą Translocatora dostać się za mape, a nawet.... chodzić nad ziemią! To za sprawą umiejętnego wrzucenia Translocatora za mape a potem na (zapewne) blocking volume. Nie chcę jednak tym zniechęcić Was do tej mapy i taki błąd nie wpłynie na ocenę ogólną. Ogólnie architektura tutaj jest dobra, tak samo jak gameplay mapy (w CS zresztą też ;).



W kwestii video/audio też jest nieźle. Tekstury, a przynajmniej większość z nich została użyta z oryginalnego Dusta. Na mapie jest duzo różnych dekoracji, od skrzynek, po wraki samochodów, arabskie napisy, plakat Busha :D, inne śmieszne plakaty, trochę palm, beczek i pare innych drobiazgów. W sumie mapa wygląda ładnie, niektóre tekstura mają fajny efekt połysku.



Strona audio jest też nieco zakręcona i nie jest do końca wierna prawdziwemu Dustowi, choć jest tu naprawde nieźle.Autor zimportował do mapy pare speechy z CS, m.in czasem, gdy idziemy sobie obok beczek, to możemy usłyszeć " Get outta here! Its gonna blow!", lub czasem podczas respawnu "Go, go, go!". Nie ma niestety muzyki w tle, ale da się usłyszeć coś, co imituje odgos wiatru. Mam jednak jedno zastrzeżenie do pewnego ambient soundu, jakim jest odgłos klikania opcji w menu! Jest to nieco denerwujące, choć można się przyzwyczaić. All in all: DM-Dust2k5 każdy szanujący się gracz poprostu musi zagrać. Jest to bardzo dobra konwersja z Counter Strike'a i choćby dlatego jest warta uwagi. Wszystko to składa się na ocenę 9.

Link do mapy



Ocena: 9-

Audio/Video: 9
Strona techniczna: 8
Grywalność: 9

Plusy:

+ Wysoka grywalność
+ Optymalna konstrukcja mapy zarówno pod DM/TDM jak Invasion
+ Ładny wygląd
+ Szczypta humoru
+ Dobrze oddaje klimat CSowego Dusta
+ Dobrze ukryte super znajdźki

Minusy:

- Poza jednym wnerwiajacym dźwiękiem większych wad nie znalazłem