on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

CTF-Face w kilku odsłonach


Wiele mapek, z powodu ich popularności, doczekuje się następcy, remake'a (DM-Morpheus RULEZ!). Często polega on na przeniesieniu mapy z wcześniejszej wersji gry do nowszej (tzn. z UT1 do UT2k4). Czasem autor wysila się i tworzy podobną mapę (DM-Deck16 --> DM-Deck17). Pojawiają się też mapy, które ze swoim protoplastą mają wspólny tylko schemat. Tak jest ze znaną serią map CTF-Face autorstwa "Innoxa". Na Face'ach kroiłem już wiele botów i kradłem im flagi sprzed nosa. Face to też jedna z nielicznych map, na których grałem w sieci. Jednym słowem - najpopularniejsza seria map CTF (wiem, że to 4 słowa :P). Na łamach UZ porównam 4 mapy z tej serii.

1. CTF-Face (UT'99)


Najpopularniejsza mapa z tej serii. Jej budowy nie trzeba opisywać zagorzałym Unrealowcom, ale UZ mogą czytać n00bki (albo kłejkerzy, którzy chcą się nawrócić), więc muszę to zrobić. Mapa toczy się na pewnej asteroidzie. Jej budowa przypomina "8", gdzie na górze i dole są ustawione wieże. W każdej wieży jest flaga, którą oczywiście trzeba zabrać. Każda wieża ma 4 poziomy: podstawowy (z flagą), 2 poziomy na których znajduje się snajpera i jeden z reedemerem (nice :D). Między poziomami przemieszczasz się ulokowanymi wewnątrz teleportami. Respawn pointy znajdują się za wieżami.
Na mapie znajdziemy następujące bronie: RL, Shock Rifle (szok karabin xDD), Sniper Rifle, Ripper i Pulse Rifle. I oczywiście Reedemer. Na samym środku areny leży się Big Keg O' Health. Tekstury jak na rok 1999 są przystępne, wykorzystuje ona potencjał silnika U. Na koniec ostrzeżenie: TA MAPA ZASYSA!!!!!

2. CTF-Face2 (UT'99)


Mapa wydana po sukcesie CTF-Face. Schemat tak jak pisałem wcześniej jest ten sam. Zmieniła się za to znacznie architektura. Teraz mapa wygląda jak stacja kosmiczna krążąca w przestrzeni. Wieże przypominają bardziej rusztowania lub wieżę Eiffla niż te z CTF-Face. Pozostała sieć teleportów, ale zmieniły się respawn pointy. Teraz respisz się albo na którymś z górnych poziomów albo w "piwnicy". To drugie wyjście jest wg mnie bez sensu, bo wyjście z niej trwa ok. 15 sekund, a jak na początku więcej osób zacznie w tym miejscu to zanim wyjdą wszyscy to rozgrywka może już się zacząć na dobre. CTF-Face2 jest świetną areną dla snajperów (i niestety kamperów :/). Na poziomie podstawowym i na jednym ze stanowisk snajperskich są ustawione ściany z otworami, które można wykorzystać jako pozycję do masowego fragowania przeciwników. Mapa jest trochę mniejsza od protoplasty (mniejsza ósemka), ale zwiększyła się ilość wejść do bazy przeciwnika (można wejść bokiem). Podsumowując - całkiem niezła wariacja na temat pierwszego "Fejca".

3. CTF-Face3 (UT2004)


Duża popularność poprzednich planszy "wymusiła" wydanie kolejnej odsłony CTF-Face. Tym razem akcja toczy się w egipskich klimatach. Zamiast wież są dość duże świątynie z mnóstwem korytarzy. Na samym środku mapy znajduje się dość duża piramida. Te obie rzeczy wpływają na grywalność w dużym stopniu. Niestety, negatywnie. Fenomen "fejca" polegał na prostocie rozgrywki. Wpadało się do wieży, gdzie nawet bez strzału można było przejąć flagę, a schody zaczynały się dopiero jak przyszedł czas na powrót do własnej bazy. To odróżniało Face od innych map do CTFa. A tutaj autor zdecydował się na zbiór wąskich korytarzy prowadzących do komnaty z flagą, co zabiło cały ten świetny klimat poprzednich Face'ów. Sama piramida miała być ciekawą ozdobą dla areny, niestety tylko pogorszyła ona sytuację Face3. Nie opłaca się być snajperem, ponieważ zasłania ona większość mapy (teren pod świątynią wroga). Jedynym miejscem widocznym jest Twoja "połówka", ale i to nic nie daje. Przy wyjściu z każdej z świątyń jest rampa, która wybija nas prawie na środek. Czyli na oddanie strzału mamy coś ok. 3-4 sekundy. Bronie też nie należą do klimatu "fejcowego". Pojawia się flak, który moim zdaniem nie powinien być w "fejsie". Także zastąpienie Sniper Rifle przez LG niszczy to "coś", co znajdowało się w mapie z UT'99. Ocena CTF-Face3 będzie niska, ale przyznam, że gdyby nie miała nawiązywać do wielkiej tradycji serii tych map, nota podskoczyłaby nawet o 3 oczka.

4. CTF-FaceClassic (UT2004)


Po prostu nic dodać, nic ująć. Stary CTF-Face na nowym silniku. Brak zmian w porównaniu do protoplasty. Zasługuje na najwyższą ocenę.

Oceny:
1.CTF-Face: 10
2.CTF-Face2: 8+
3.CTF-Face3: 4
4.CTF-FaceClassic: 10


_dragoo