on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

ONS-Maelstrom


Hej! Czas na kolejną porcję tekstów do Unreal Zone. ;) Dzisiejszym tematem jest..(tratatatata)...ONS-Maelstrom! Mapka ta pochodzi z Titan Onslaught Pack. W packu tym znajduje się kilka map do Onslaught o całkiem niezlej jakości, a Maelstrom jest prawdopodobnie najlepszą z nich (lub jedną z najlepszych)..przynajmniej według mnie. Level jest autorstwa niejakiego Hunter Wiebusha, który zaserwował nam dość ciekawe dzieło. Poza tym mapka została wydana w dwóch wersjach: podstawowej z pojazdami i wersji NV, czyli No-Vehicles (brak pojazdów znaczy się, to dla mniej kumatych) A gdzie walczymy? Otóż boje toczymy na jakimś archipelagu (bodajże).



W sumie cięzko powiedzieć, ale wygląda to mniej więcej tak: górzysta wielka wyspa + kilka pomniejszych. Wszystko to otoczone wodą. Jak większość (w sumie to wszystkie) map z Titan Onslaught Packu, Maelstrom został przystosowany do dużej ilości graczy (najlepiej jest grać w 32 playerów- sprawdzone, pewne), dlatego level ten ma dość spory rozmiar i posiada dużą ilość Power Nodów (jak na Onslaught, to w sumie nawet astronomiczną). Można jednak przyjemnie grać nawet w 6 osób. Jakim sposobem? Dowiecie się poniżej. :)
Jednakże taka walka byłaby nudna, gdyby trzeba było mozolnie niszczyć/budować taka ilość PNów, dlatego autor znacznie przyspieszył czas budowy węzłów oraz ich niszczenia, co daje możliwość zdobywania wysokiego score'u. Takie coś sprawia, że powstaje czasem spory chaos, ale gdy mamy dobrą drużynę, możemy wciąż grać taktycznie, ponieważ mamy duży wybór PNów do ataku. Dodatkowo możemy wymyślać sporo kombinacji ofensywy, co daje w sumie dobre połączenia ostrej jatki z grą taktyczną.



Link setup powoduje także dość dobre wyważenie rozgrywki, ponieważ drużyna przegrywająca ma szanse na comeback, czyli możliwość odparcia ataku i własnego ruszenia do kontry. Poza tym Power Nody są dość blisko siebie, więc nie musimy zasuwać 1km do najbliższego węzłu. Ich ochrona jest też w porządku (raczej nie można ich rozwalić z dużej odległości), to samo tyczy się baz. Na brak pojazdów też raczej nie można narzekać. To wszystko składa się na kilka dobrych punktów ogólnej oceny mapy.

Wizualnie Maelstrom prezentuje się całkiem dobrze, chociaż nie ma tu mowy o jakiejś rewolucji. Mapa klimatem nawiązuje do tropików, lecz sam skybox sugeruje iż jest to okolica wulkanów (a jak jeden wyleje lawę podczas gry? ;) ). Nie brak rozmaitych static meshy, np. glazów, tuneli itp. Jednym zdaniem: jest na czym zawiesić oko, chociaz widywałem ładniejsze mapy. Ze sfery audio: nie ma tu za wiele dźwięków, a utwór, który przygrywa w tle ( niestety chyba tylko w wersji NV) nie przeszkadza, ani zbytnio nie wpada w ucho. Poprostu nie zwraca się na niego uwagi.



Nie mam na zakończenie tego tekstu jakiejś efektownej puenty, ale powiem prosto: mapa jest bardzo dobra i choć może nie jest cudem, to mi ( i wielu graczom, szczególnie z Titan Onslaught Community. Pozdro :D) bardzo się podoba, dlatego należy do czołówki moich ulubionych map. Sądze, że ocena 9, dla wersji z pojazdami oraz jak i dla tej bez nich, jest jak najbardziej zasłużona.

P.S: Mapa NIE JEST dostępna samodzielnie, dlatego załączony link będzie linkiem do całego mappacka!
P.P.S: Level ( tak jak wszystkie z Titan Onslaught Packu) wymaga posiadania Mega Bonus Packu lub chociaż ECE!

Link do mapy



Ocena: 9

Audio/Video: 8
Strona techniczna: 9
Grywalność: 9

Plusy:

+ Duża grywalność
+ Umiejętne połączenie intensywnej akcji z kombinatorską
+ Możliwość zdobywania wysokich wyników łatwiej niż na innych mapach
+ Duży potencjał
+ Niezły wygląd
+ Mozna grać przyjemnie w kilka, a także w kilkadziesiąt osób
+ Szybkie przemieszczanie się między Power Nodami nawet na piechotę

Minusy:

- Na słabszych maszynach może być spory spadek FPS
- Innych w sumie brak