|
Gry na silniku Unreala: Bioshock
Zapewne słyszeliście lub czytaliście o tej grze, hę? :) Ja sam jestem bardzo zainteresowany tą grą, a tym bardziej, że jest to gra robiona na zmodyfikowanym silniku Unreal Engine 3.0. Bioshock jest prequelem całkiem popularnej gry- System Shock i , zresztą jak sama nazwa wskazuje, jest to gra dość szokująca ;). Jeśli jednak nie slyszeliście o Bioshocku, to powiem iż jego akcja rozgrywa się w latach 50-tych w podwodnym świecie zwanym Rapture. Nasz bohater trafia tam przypadkowo po wypadku jego samolotu, który udaje mu się przeżyć (tzn. bohater, a nie samolot). Gdy nasza postać przybywa na miejsce, Rapture jest mocno zdewastowane, ale nadal piękne. Do zniszczeń przyczynił się bój o substancję zwaną Adam, którą naukowcy pozsykali z morskich ślimaków. Adam daje wielkie możliwości, m.in powoduje tego, kto go zażył, silnym, zdrowym, inteligętnym i odpornym na choroby. Ludzie jednak najwidoczniej nie byli przygotowani i dość godni do przyjęcia takie daru, dlatego "zjadła" ich własna chciwość, pragnienie Adam, a co za tym idzie - mocy.
Konflikt trwał długo, wyniszczał ten piękny podwodny świat. Spór jednak udało się zakończyć poprzez zniszczenie wszystkich naturalnych zasobów Adama. Rapture zamieskzują teraz różne dziwne istoty-mutanty, które jednak nadal poszukują owej substancji. Owe istoty dzielą się na 3 grupy: żołnierze, drony i predatorzy, posiadaja oni swoje włąsne algorytmy zachowań i nastawień wobec siebie, np. żołnierze zwani Big Daddys, czyli wielcy kolesie w strojach nurka z wielkim świdrem chronią drony nazwane Little Sisters - małe dziewczynki, które pozyskują Adama z martwych ciał. Predatorzy ( o wyglądzie, np. zmutowanych tancerek, które łażą ,niczym pająki, po suficie) znowu staraja się unicestwić Małe Siostrzyczki i Wielkiego Tatusia oraz oczywiście naszego bohatera. Poszczególne frakcje są do siebie wrogo nastawione, jednak w tym gróźnym świecie nie możemy stosować zasady "Wróg mojego wroga, jest moim przyjacielem", ponieważ kazdy, kogo napotkamy moze być dla naszej postaci potencjalnym zagrożeniem.
Na szczęście my nie pozostajemy bezbronni. Otóż do naszej dyspozycji jest oddanych kilka rodzajów broni, takich jak : pistolet, shotgun, Thompson zwany popularnie TommyGunem, wyrzutnia rakiet, broie eskperymentalne typu lasery i miotacze, z których celujemy w widoku FPP ;) i dodatkowo mozemy je ulepszać poprzed dodanie, celowników laserowych, specjalnych lunet. Poza tym dzięki tak zwanym plasmidom (coś w rodzaju "adammowych implantów" ) możemy korzystać z niezwykłych zdolności takich jak, np. telekineza, ogniste kule, możliwość wywołania szału u wrogów lub zmiany nastawienia do nas i innych. Rozgrykwa więc jest połączeniem strzelanki i RPG. Pewną innowacją jest to, że całkiem sporo problemów można rozwiązać siłowo jak również je obejść lub znaleźć jakieś finezyjne rozwiązanie (poza włamywaniem się do system bezpieczeństwa Rapture, podczas czego musimy się wykazać w sumie wyłącznie intelektem i sprytem). Żeby było jaśniej, to podam przykład takiej sytuacji, gdzie mamy kilka możliwości.
|
|
Na filmiku, prezentującym gameplay Bioshocku, prezenter gry pokazywał innowacyjne rozwiązania, m.in walkę bronią palną, wspomniane wcześniej specjalne zdolności dzięki plasmidom i biorące się z tego korzyści. Przykładem tego jest sytuacja, w której główny bohater idąc napotkał predatora, zabił go w sumie bez problemu, jednak później na horyzoncie pojawił się Big Daddy i Mała Siostrzyczka. Jako że pokonanie Big Daddiego jest bardzo trudne, więc gracz-prezenter użył sposobu: Użył specjalnych, powiedzmy magicznych zdolności uroku na pobliskich strażnikach Rapture (takie małe helikoptery, które prażą ogniem z karabinów) i skierował ich atak na Wielkiego Tatusia. Następnie czekał spokojnie aż strażnicy wykończą Tatuśka, przy okazji nieco go podpalając fireballami ;). Gdy sprawa była zakończona, gracz podszedł do Małej Siostrzyczki, ta zaczęła bac się i krzyczeć...nagle koniec filmiku. Tutaj nachodzi nas refleksja: Czy jesteś w stanie zabić małą, niewinną dziewczynkę dla tej niewielkiej ilości Adama? Na to pytanie musicie odpowiedzieć sobie sami :).
Hmm..sądze, że czas napisać teraz o rzeczach najbardziej "trendy", czyli grafice i wodotryskach. Krótko mówiąc: Jest poprostu pięknie! Gra chyba wyciska max z engine Unreal 3.0 i jeśli tutaj mamy okazję zobaczyć niezwykle klimatyczne, pełne detali i uroku poziomy, to boję się myśleć, co pokażą twórcy Unreal Tournament 3 na otwartych przestrzeniach :D. Pełno tu róznych plakatów podkreślających klimat miejsca oraz tamtych lat. Śmieszne są też plakaty chwalące plasmidy, jak np. rysunek przedstawiający człowieka, który odpala papierosy palcami. Poza tym tekstury są bardzo dobrej jakości, nie wspominajac o bardzo szczegółowych elementach otoczenia. Tematyka podwodnej stacji badawczej świetnie komponuje się z horrorem (ślady krwi itp.) Pytanie tylko czyj komp to wszystko uciągnie w pełnej krasie?
Choć Bioshock jeszcze nie wyszedł, to uważam iż spokojnie pobije na głowę Crysisa i razem będzie grą roku 2007..przynajmniej w kategorii gra Single Player, ponieważ MultiPlayera nie uświadczymy, jednak gra SP ma mieć na tyle gęstą atmosferę i wciągająca fabułe, że będziemy chcecili przechodzić ją jeszcze raz i jeszcze oraz będziemy mieli długie dni zabawy :). Okazję na zanurzenie się (dosłownie i w przenośni) w podwodny świat Rapture będziemy mieli okazję już w sierpniu.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL |