on-line :: forum :: contact to us                          Unreal Zone #15 | data zamknięcia numeru: 28.06.2007                               all rights reserved ©copyright 2007
Okładka : Intro : Download : Stuff Walker : GFX Viewer : Linki : Współpraca : «««« Spis Tekstów »»»»

Jump Tricks (UT2k4)


Jest to artykuł poświęcony pięciu fajnym trikom wymyślonych przeze mnie osobiście! Nie są jakieś szczególnie trudne do wykonania, lecz proste i pomocne podczas walk 1on1 na konkretnych mapach. Poniżej opiszę sposób wykonania poszczególnych trików. Dodatkowo do tekstu dołączone są krótkie filmiki ukazujące dany trick. Miłej lektury.


Mapa: Deck 16][/Deck 17
Trik bardzo prosty do wykonania. Polega na wykorzystaniu dodge of walls, by wskoczyć po Double Damage znajdującego się na skrzyniach. Niby nic zadziwiającego a jakie pomocne! Po co niepotrzebnie tracić cenne HP przy skakaniu na np. Shield Gunie lub ryzykować na wystawienie się podczas zeskoczenia po niego z mostku. W dodatku za pomocą dodge of walls można jeszcze wskoczyć na te większe sąsiednie skrzynie w celu zorganizowania zasadzki na przeciwnika. Takie małe kamperstwo, a co!

Sposób wykonania: Należy podbiec do ściany na przeciwko skrzyń z Double Damage. Podskoczyć i odbić się od ściany boost dodgem (2x move + jump). W celu wskoczenia na wyższe skrzynie, należy użyć podwójnego skoku (2x jump) kierując się w stronę ściany, obok której znajdują się dwa Health Packi. Następnie odbić się od niej dodgem. Tak, to takie proste! Sposób wykonania: Po teleportowaniu się, należy skierować się na belkę po prawej stronie. Z niej skoczyć w stronę rogu ściany. W trakcie swobodnego spadania, trzeba w odpowiednim momencie, aby nie utracić HP (mniej więcej 1/2 odległości od podłogi), odbić się dodgem od ściany w kierunku skrzyni z Shield Packiem.


Mapa: Ironic
Pierwszy trik jest skierowany raczej do kamperów. I muszę powiedzieć, że jest najtrudniejszy z wszystkich dzisiaj zaprezentowanych (przynajmniej jego pierwsza część)! Na mapie w pomieszczeniu z Super Shield Packiem jest pewien filar. Interesuje nas krawędź, która stanowi przejście z niższej, grubszej części filara do cięższej, wyższej. To jest nasza rampa (jak na Rankin). Dokładniej mini rampa. Dzięki niej można się wybić i wskoczyć wyżej, aby wejść na samą górę machiny z kołami zębatymi. Tam kamper wie już, co ma robić. W tamto miejsce można się również dostać w nieco inny sposób, ale przy wykorzystaniu Shield Guna, co jest nieopłacalne przez stratę HP.

Sposób wykonania: Trik ten wykonuje się po tej stronie filara, gdzie znajduje się Minigun. Przy wybijaniu się z krawężnika (mini rampy), należy skorzystać z boost dodge. Uwaga! Trzeba to wykonać w odpowiednim miejscu i odpowiedniej chwil. Dodge wykonuje się w dość bliskiej odległości od filara i tak, aby postać w momencie wybicia w górę, "przemieszczała" się po jej narożniku (kancie). W przeciwnym wypadku traci się prędkość. Klawisz skoku (wykonanie boost dodge) naciska się jak najpóźniej, by wskoczyć na próg ściany. Z progu wskakuje się na belki, a po nich na próg przeciwległej ściany. Tam, za pomocą podwójnego skoku i dodge of walls dostaje się na sam szczyt.

Drugi trik nazwałem "Mega dodge of walls". Wykonuje się go w tym samym pomieszczeniu, co poprzednio. Pozwala on na długie odbicie się od ściany, dzięki któremu możemy szybko wskoczyć na półkę, na której znajduje się Minigun. Zapytacie jak to możliwe. Sztuczka polega na wykorzystaniu kanta filaru i odpowiednim momencie wciśnięcia klawisza skoku. Najlepiej to widać na nagranym przeze mnie filmiku.
Sposób wykonania: Najpierw należy odbić się od ściany znajdującej się na przeciwko filara tak, aby kierunek lotu był skierowany na kant krawężnika. Klawisz skoku trzeba nacisnąć w momencie kontaktu z nim, ale nie za późno, bo uniemożliwi to wykonanie boost dodge of walls. Jeśli wszystko dobrze poszło, to postać lekko odbije się od rogu i wskoczy na wyższy podest.

Trzeci polega na wykorzystani static mesha znajdującego się w pomieszczeni z Rocket Launcherem (dwie duże rury znajdujące się w rogu). Dzięki małej nierówności (dwa zakrzywione metalowe pręty) można wskoczyć na wyższe piętro, przy wykorzystaniu boost dodge. Sposób wykonania: W odpowiedniej odległości należy wykonać najpierw sam dodge w celu wybicia się od nierówności. Następnie wcisnąć klawisz skoku w odpowiednim momencie. Zbyt wczesne lub późne naciśnięcie spowoduje utratę prędkości, co oznacza porażkę.


Mapa: Oceanic
Na tej niewielkiej arenie najczęstszym trikiem, jaki stosuje jest (jakże efektowny i efektywny) Shock Combo. Ale! Wykonuję go w powietrzu i na dodatek, przy odbijaniu się od ściany! Na tej arenie znajduje się fajny korytarz, gdzie wyżej, równolegle z nim przebiega wąska kładka. Kładka ta znajduje się bliżej jednej ściany niż drugiej. Dzięki temu po jednej stronie jest większa przestrzeń między ścianą a kładką. To umożliwia stosowanie mojego triku z Shock Comob w celu atakowania przeciwnika, kiedy znajduję się na wyższym poziomie. Combo można wykonać najlepiej w trzech miejscach pokazanych na filmiku. Trudny do wykonania dla tych, co mają słaby refleks.
Sposób wykonania: Należy bokiem skoczyć w kierunku ściany, przy jednoczesnym wystrzeleniu shock core. Nie stosować dodge of walls od razu po zetknięciu się ze ścianą! Trzeba troszkę opaść, a następnie równocześnie odbić się od ściany i strzelić w lecącą kulę.

ŚCIĄGNIJ WSZYSTKIE FILMY